Ekonews, o udržitelnosti, byznysu a ESGMartina Patočková2025-05-03T22:42:05+02:00

Vysekání z exekuce jako zaměstnanecký benefit. Odpovědnost firem se projevuje různě

Zaměstnavatelé mohou svým lidem zaplatit poradenství v dluzích, a změnit jim tak život k lepšímu. Službu jako benefit pro zaměstnance nabízí think-tank Institut prevence a řešení předlužení prostřednictvím svého startupu Protiexekuční program. Důležitou roli pro rozšíření podobných služeb pro zaměstnance by mohlo hrát zavedení povinného nefinančního reportingu (ESG), jehož součástí je i společenská odpovědnost firem.

Jitka Vlková|29. dubna 2022| Byznys, ESG| , , , |

Uhlí tu může být déle, ale jeho konec je jistý. Ekonomicky nevychází, říká odborník z ministerstva

Umím si představit, že tu uhlí s námi bude o pár let déle, než jsme si mysleli. Ale perspektiva toho, že povolenek bude čím dál méně a budou čím dál dražší, zůstává, říká Jan Tůma, který na ministerstvu životního prostředí vede oddělení obchodování s emisemi.

Martina Patočková|28. dubna 2022| Energetika, Rozhovory| , , |

Když se zaléváním také svítí. Startup patentoval technologii získávání energie ze zeminy

Barcelonský startup Bioo vyvinul technologii získávání energie ze zeminy. Nápad proměnil v zemědělský senzor nebo domácí lampy, které člověk rozsvítí dotknutím se listu květiny. Nyní by chtěl takto napájet například osvětlení v parcích chytrých měst. Český investiční fond investoval do Bioo dvanáct milionů korun na rozjezd výroby produktů.

Zuzana Keményová|27. dubna 2022| Byznys, Energetika| , , |

Vratné lahve zažívají návrat. Nově v nich bude v obchodech i Kofola, Rajec a Vinea

Zatímco na pivo ve vratných lahvích jsou Češi zvyklí, na nealko nápoje ve vratném skle musí výrobci i prodejci zákazníky znovu naučit. Nyní to zkouší po jedničce na trhu Mattonce i Kofola. Obě firmy přitom přišly se zálohami vyššími, než jsou zvyklí pivní zákazníci. Platí se pět, respektive osm korun.

Martina Patočková|21. dubna 2022| Byznys| , , |

Po Mattoni ztrácí barvy i Kofola. Převládat na regálech budou čiré, modré a zelené lahve

Regály obchodů s minerálními vodami už nebudou hýřit barvami tak jako dříve. Poté, co loni společnost Mattoni 1873 vyměnila barvy u značek, jako je Dobrá voda, Hanácká či Acquila za průhlednou, přistoupila nyní k podobnému kroku Kofola. Své hlavní značky Rajec, Ondrášovku a Korunní převlékla do světle zelené a modré.

Martina Patočková|19. dubna 2022| Byznys| , , , , |
Přejít nahoru