Okraj.cz: Život vedle gigafactory znamená krizi bydlení, obrovskou spotřebu vody i úniky chemikálií

Továrna na baterie do elektromobilů, která má vyrůst v Dolní Lutyni, by podle státu měla být ohleduplná k okolí a investor údajně zajistí ochranu přírody. Na příkladech z ciziny se ale ukazuje, že tyto firmy tají ekologické havárie a odebírají velké množství vody.

Simona Janíková|2024-08-29T21:36:34+02:0030. srpna 2024| Byznys, Doprava| , , |

Zelená Praha bez emisí a hluku? Hlavní město má klimatický plán, ale cíle jsou v nedohlednu

Představme si dopravu v „metropoli budoucnosti“. Většinu věcí obstaráme v docházkové či dojezdové vzdálenosti na kole do patnácti minut. Když už vyrazíme autem, tak buď sdíleným, nebo elektrickým. Ulice jsou plné zeleně a ovzduší čisté. Takový plán má hlavní město Praha.

Irena Buřívalová|2024-03-13T23:10:14+01:0014. března 2024| Doprava, Klimatická změna| , , |

Před pořízením elektromobilu řešte nejprve jeho dobíjení, radí odborník

Zákazníci při přechodu na elektromobilitu často řeší jako první pořízení auta a až pak jeho dobíjení. „Až pak zjistí, že nemají dobíjecí čip nebo jim v garáži chybí zásuvka,“ radí Tomáš Pánek, jehož společnost IONT tech v Česku vyrábí dobíjecí stanice pro elektromobily a kola.

Veronika Němcová|2024-03-11T08:33:30+01:0011. března 2024| Doprava, Podcasty| , , , |

Dotování MHD je možné kompenzovat mýtem a optimalizací cen parkovného

Města pokrývají jen dvě procenta zemského povrchu, spotřebují však dvě třetiny energie a globálně produkují 70 procent všech emisí CO2, z nichž největší podíl tvoří doprava. Ke snížení emisí a znečištění můžou přispět i dopravní návyky obyvatel. Důležitou roli v jejich rozhodování hraje cena jízdného, přičemž Praha uvažuje o jejím skokovém zdražení.

Petra Schwarz Koutská|2024-03-07T22:30:04+01:0008. března 2024| Doprava, Komentáře| , , |
Přejít nahoru