S narůstajícími přírodními škodami vlivem změny klimatu se musíme popasovat, říká expertka Allianz pojišťovny

Allianz pojišťovna stejně jako celý pojišťovací trh čelí nárůstu přírodních katastrof vlivem klimatické změny. Více se proto věnuje preventivním opatřením – ať již edukaci klientů či vylepšování systémů včasného varování, říká expertka Allianz pojišťovny.

Martina Patočková|2025-05-26T20:04:04+02:0022. května 2025| Brandnews, Podcasty| , |

Macron volá po zrušení směrnice, která má pokutovat firmy za využívání dětské práce jejich dodavateli

Francouzský prezident Emmanuel Macron se vyslovil pro zrušení evropské Směrnice o náležité péči podniků v oblasti udržitelnosti. Následoval tím německého kancléře Friedricha Merze, který totéž prohlásil před necelými čtrnácti dny.

Šalvěj pomůže proti škůdcům na salátech, kefír proti plísním na okurkách, radí mladá farmářka

Na polabské farmě v Semicích zkraje května sklidili první ředkvičky, jarní cibulky a saláty „little gem“. Cukety teprve klíčí. Hana Sahulová Součková na necelých 40 hektarech půdy pěstuje brambory, zeleninu, ale také jedlé květy. O odbyt se jí stará Košík.cz a restaurace.

Irena Buřívalová|2025-05-23T10:48:47+02:0020. května 2025| Zemědělství| , |

Zelené úvěry či kyberbezpečnost. Komerční banka v novém reportu ukazuje, na co se zaměří

Komerční banka vydala report o udržitelnosti za rok 2024, poprvé podle směrnice CSRD. Zjistila díky němu, jaký podíl její uhlíkové stopy tvoří financované emise. Získala také lepší přehled o rizicích a příležitostech ve vztahu k životnímu prostředí, zaměstnancům i klientům.

Navrhované změny v nefinančním reportování přinášejí Skupině ČEZ významné vícenáklady

Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za Skupinu ČEZ odpovídala Zuzana Šillerová, ředitelka útvaru ESG office.

Švýcaři testují solární panely na kolejích. Železnice by zvládla vyrábět elektřinu až pro 300 tisíc domácností

Švýcarský start-up vymyslel, jak instalovat fotovoltaickou elektrárnu mezi kolejnice. Vlaky přes ní mohou jezdit rychlostí až 150 kilometrů za hodinu. Prvních sto metrů se má v provozu ve Švýcarsku zkoušet tři roky, nicméně o technologii se již zajímají další země.

Tomáš Pohanka|2025-05-17T11:04:07+02:0017. května 2025| Doprava, Energetika| , |
Přejít nahoru