Byznys

Finanční instituce a soukromí investoři se přizpůsobují rizikům, která se objevují s čím dál tím výraznějšími projevy klimatické změny. Základem pro firmy je schopnost rychle se přizpůsobit měnícím se podmínkám.

Povinné reportování firem o dopadech na životní prostředí se možná o rok odloží

Okruh firem, které musejí povinně zveřejňovat data o dopadu své činnosti na životní prostředí, by se měl výrazně rozšířit. Rozhoduje o tom takzvaná reportovací směrnice Evropské unie. Nyní se nicméně jedná o tom, že začne platit o rok později, než se plánovalo. Až v roce 2024.

Veronika Němcová|2022-11-11T14:46:41+01:0010. května 2022| Byznys, ESG, Klimatická změna| , , , |

Vysekání z exekuce jako zaměstnanecký benefit. Odpovědnost firem se projevuje různě

Zaměstnavatelé mohou svým lidem zaplatit poradenství v dluzích, a změnit jim tak život k lepšímu. Službu jako benefit pro zaměstnance nabízí think-tank Institut prevence a řešení předlužení prostřednictvím svého startupu Protiexekuční program. Důležitou roli pro rozšíření podobných služeb pro zaměstnance by mohlo hrát zavedení povinného nefinančního reportingu (ESG), jehož součástí je i společenská odpovědnost firem.

Jitka Vlková|2022-11-11T14:46:45+01:0029. dubna 2022| Byznys, ESG| , , , |

Když se zaléváním také svítí. Startup patentoval technologii získávání energie ze zeminy

Barcelonský startup Bioo vyvinul technologii získávání energie ze zeminy. Nápad proměnil v zemědělský senzor nebo domácí lampy, které člověk rozsvítí dotknutím se listu květiny. Nyní by chtěl takto napájet například osvětlení v parcích chytrých měst. Český investiční fond investoval do Bioo dvanáct milionů korun na rozjezd výroby produktů.

Zuzana Keményová|2022-04-27T15:07:12+02:0027. dubna 2022| Byznys, Energetika| , , |

Vratné lahve zažívají návrat. Nově v nich bude v obchodech i Kofola, Rajec a Vinea

Zatímco na pivo ve vratných lahvích jsou Češi zvyklí, na nealko nápoje ve vratném skle musí výrobci i prodejci zákazníky znovu naučit. Nyní to zkouší po jedničce na trhu Mattonce i Kofola. Obě firmy přitom přišly se zálohami vyššími, než jsou zvyklí pivní zákazníci. Platí se pět, respektive osm korun.

Martina Patočková|2022-04-21T19:41:15+02:0021. dubna 2022| Byznys| , , |

Po Mattoni ztrácí barvy i Kofola. Převládat na regálech budou čiré, modré a zelené lahve

Regály obchodů s minerálními vodami už nebudou hýřit barvami tak jako dříve. Poté, co loni společnost Mattoni 1873 vyměnila barvy u značek, jako je Dobrá voda, Hanácká či Acquila za průhlednou, přistoupila nyní k podobnému kroku Kofola. Své hlavní značky Rajec, Ondrášovku a Korunní převlékla do světle zelené a modré.

Martina Patočková|2022-04-20T12:32:07+02:0019. dubna 2022| Byznys| , , , , |
Přejít nahoru