Byznys
Finanční instituce a soukromí investoři se přizpůsobují rizikům, která se objevují s čím dál tím výraznějšími projevy klimatické změny. Základem pro firmy je schopnost rychle se přizpůsobit měnícím se podmínkám.
Finanční instituce a soukromí investoři se přizpůsobují rizikům, která se objevují s čím dál tím výraznějšími projevy klimatické změny. Základem pro firmy je schopnost rychle se přizpůsobit měnícím se podmínkám.
Evropská unie přechází ke klimaticky neutrální ekonomice. Přinášíme přehled důležitých nařízení a zákonů, které letos nabyly účinnosti nebo se o nich jedná.
Nejnovější kampaň řetězce dm drogerie markt si hraje s ekologickým pouličním uměním. V Praze a Plzni se během května objeví venkovní malby, které budou využívat barvy se samočisticím efektem.
Okruh firem, které musejí povinně zveřejňovat data o dopadu své činnosti na životní prostředí, by se měl výrazně rozšířit. Rozhoduje o tom takzvaná reportovací směrnice Evropské unie. Nyní se nicméně jedná o tom, že začne platit o rok později, než se plánovalo. Až v roce 2024.
Zaměstnavatelé mohou svým lidem zaplatit poradenství v dluzích, a změnit jim tak život k lepšímu. Službu jako benefit pro zaměstnance nabízí think-tank Institut prevence a řešení předlužení prostřednictvím svého startupu Protiexekuční program. Důležitou roli pro rozšíření podobných služeb pro zaměstnance by mohlo hrát zavedení povinného nefinančního reportingu (ESG), jehož součástí je i společenská odpovědnost firem.
Do roku 2050 se má Evropa stát uhlíkově neutrální. Je to však ještě vůbec možné? Udržitelná konference za 5 dvanáct připravila další ze série online konferencí, která se pokusí zodpovědět aktuální otázky. Tématem je Uhlíková neutralita na rozcestí.
Barcelonský startup Bioo vyvinul technologii získávání energie ze zeminy. Nápad proměnil v zemědělský senzor nebo domácí lampy, které člověk rozsvítí dotknutím se listu květiny. Nyní by chtěl takto napájet například osvětlení v parcích chytrých měst. Český investiční fond investoval do Bioo dvanáct milionů korun na rozjezd výroby produktů.
Služba na rozvoz jídla Wolt nově nabízí zákazníkům, že si ho mohou objednat ve vratném obalu. Ten poskytuje firma REkrabička. Zákazník si může vybrat, zda si obal na jídlo „půjčí“ za zálohu 80 korun, nebo zvolí jednorázový plast.
Již šestý ročník Cen SDGs, které se udělují za naplňování Cílů udržitelného rozvoje, vyhlásila Asociace společenské odpovědnosti. Kromě několika nových kategorií letos vznikne ESG Rating hodnotící firmy na základě nefinančních parametrů.
Zatímco na pivo ve vratných lahvích jsou Češi zvyklí, na nealko nápoje ve vratném skle musí výrobci i prodejci zákazníky znovu naučit. Nyní to zkouší po jedničce na trhu Mattonce i Kofola. Obě firmy přitom přišly se zálohami vyššími, než jsou zvyklí pivní zákazníci. Platí se pět, respektive osm korun.
Regály obchodů s minerálními vodami už nebudou hýřit barvami tak jako dříve. Poté, co loni společnost Mattoni 1873 vyměnila barvy u značek, jako je Dobrá voda, Hanácká či Acquila za průhlednou, přistoupila nyní k podobnému kroku Kofola. Své hlavní značky Rajec, Ondrášovku a Korunní převlékla do světle zelené a modré.