Doprava

Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.

Dětem v ulicích i před školami pomáhá pomalovaný asfalt. Taktický urbanismus mění města

Když nedokáže bezpečí dětí na cestě do školy zajistit město, jsou po ruce jiná řešení. V Praze se čím dál tím častěji uplatňuje takzvaný taktický urbanismus. Bezpečné prostory pro děti díky aktivitě rodičů či neziskových organizací mohou vznikat rychleji i levněji.

Jak státní skupina České dráhy vnímá udržitelnost? „Pozitivní dopad = provozování služeb železniční přepravy“

Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za státního dopravce České dráhy odpovídal manažer udržitelnosti Petr Žákovec.

Evropská unie chystá revizi zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem. E-paliva mají šanci

Evropská unie chystá na příští rok revizi zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem, který má vstoupit v platnost od roku 2035. Předem plánovaná akce má vyhodnotit, jak postupuje přechod k bezemisní osobní dopravě. Do hry mohou vstoupit syntetická paliva vyráběná s využitím obnovitelných zdrojů.

Starší auta s většími emisemi většinou patří chudším lidem, říká plánovač dopravy v Bruselu

Brusel má 1,25 milionu obyvatel a asi 400 tisíc lidí do něj denně dojíždí. Podobá se tím Praze, která ale pokrývá větší území. Zlepšování kvality života v belgické metropoli pomáhá mimo jiné strategický program Good Move, který se zaměřuje na zlepšení dopravní situace.

Irena Buřívalová|2025-06-10T13:42:35+02:0010. června 2025| Doprava| , |

Švýcaři testují solární panely na kolejích. Železnice by zvládla vyrábět elektřinu až pro 300 tisíc domácností

Švýcarský start-up vymyslel, jak instalovat fotovoltaickou elektrárnu mezi kolejnice. Vlaky přes ní mohou jezdit rychlostí až 150 kilometrů za hodinu. Prvních sto metrů se má v provozu ve Švýcarsku zkoušet tři roky, nicméně o technologii se již zajímají další země.

Tomáš Pohanka|2025-05-17T11:04:07+02:0017. května 2025| Doprava, Energetika| , |
Přejít nahoru