Doprava
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Návrat dětí do školy znamená i vyšší riziko nehod, jichž jsou účastníky. Bezpečnost dětí v rakouské metropoli má zajistit rostoucí počet školních ulic a cyklostezek.
Když nedokáže bezpečí dětí na cestě do školy zajistit město, jsou po ruce jiná řešení. V Praze se čím dál tím častěji uplatňuje takzvaný taktický urbanismus. Bezpečné prostory pro děti díky aktivitě rodičů či neziskových organizací mohou vznikat rychleji i levněji.
Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za státního dopravce České dráhy odpovídal manažer udržitelnosti Petr Žákovec.
Ceny elektroaut během letošního roku výrazně klesly. V Česku jich dnes jezdí sotva 50 tisíc a zkušenost s nimi má jen zhruba třetina Čechů. Při nákupu se obávají dojezdu, ceny i složitého nabíjení.
Boj za lepší ovzduší ve městech se dosud zaměřoval hlavně na výfukové plyny. Moderní auta, a zvláště ta elektrická, už znečišťují ovzduší výfukem méně, ale překvapivě to neznamená konec problému. ...
Evropská unie chystá na příští rok revizi zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem, který má vstoupit v platnost od roku 2035. Předem plánovaná akce má vyhodnotit, jak postupuje přechod k bezemisní osobní dopravě. Do hry mohou vstoupit syntetická paliva vyráběná s využitím obnovitelných zdrojů.
Veřejná doprava opět zdraží. Kromě jízdních tarifů v Praze a Středočeském kraji, které se mají skokově navýšit, zvažují zvýšení cen také České dráhy. Děje se tak poté, co loni v prosinci ceny jízdenek osobní vlakové dopravy podražily v průměru o pět procent.
Brusel má 1,25 milionu obyvatel a asi 400 tisíc lidí do něj denně dojíždí. Podobá se tím Praze, která ale pokrývá větší území. Zlepšování kvality života v belgické metropoli pomáhá mimo jiné strategický program Good Move, který se zaměřuje na zlepšení dopravní situace.
Boj s byrokracií, které málokdo rozumí. Tak by se dal shrnout náhled společnosti C.S. Cargo, jednoho z největších českých subjektů pro dopravní a logistické služby v Česku, na povinnost nefinančního reportingu.
Švýcarský start-up vymyslel, jak instalovat fotovoltaickou elektrárnu mezi kolejnice. Vlaky přes ní mohou jezdit rychlostí až 150 kilometrů za hodinu. Prvních sto metrů se má v provozu ve Švýcarsku zkoušet tři roky, nicméně o technologii se již zajímají další země.