Doprava
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Nízkoemisní zóny už fungují ve více než 300 evropských městech. V Česku se zatím nepřipravuje žádná, přestože ministerstvo životního prostředí letos na jaře jejich zavedení zjednodušilo. Do roku 2030 nicméně bude potřeba najít řešení, jak splnit přísnější limity pro kvalitu ovzduší.
Připravovaný 7. ročník veletrhu e-SALON, který se bude konat od 13. do 16. listopadu na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech, bude potvrzením nástupu vozů s alternativními pohony. Přihlášeno je historicky nejvíce značek zabývajících se e-mobilitou.
Shrňme si, co ve skutečnosti politici jako pan Havlíček či paní Schillerová z hnutí ANO, zástupci Motoristů a další nabízejí, když slibují, že nezavedou emisní povolenky na vytápění a dopravu.
Každý den projede ulicí V Holešovičkách na severu Prahy až sto tisíc aut, což z vilové čtvrti udělalo jednu z nejvytíženějších dopravních tepen v Česku. Lidé tu žijí uprostřed neustálého hluku a zdejší ovzduší překračuje zákonné limity, zatímco magistrát roky odkládá řešení.
Návrat dětí do školy znamená i vyšší riziko nehod, jichž jsou účastníky. Bezpečnost dětí v rakouské metropoli má zajistit rostoucí počet školních ulic a cyklostezek.
Když nedokáže bezpečí dětí na cestě do školy zajistit město, jsou po ruce jiná řešení. V Praze se čím dál tím častěji uplatňuje takzvaný taktický urbanismus. Bezpečné prostory pro děti díky aktivitě rodičů či neziskových organizací mohou vznikat rychleji i levněji.
Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za státního dopravce České dráhy odpovídal manažer udržitelnosti Petr Žákovec.
Ceny elektroaut během letošního roku výrazně klesly. V Česku jich dnes jezdí sotva 50 tisíc a zkušenost s nimi má jen zhruba třetina Čechů. Při nákupu se obávají dojezdu, ceny i složitého nabíjení.
Boj za lepší ovzduší ve městech se dosud zaměřoval hlavně na výfukové plyny. Moderní auta, a zvláště ta elektrická, už znečišťují ovzduší výfukem méně, ale překvapivě to neznamená konec problému. ...
Evropská unie chystá na příští rok revizi zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem, který má vstoupit v platnost od roku 2035. Předem plánovaná akce má vyhodnotit, jak postupuje přechod k bezemisní osobní dopravě. Do hry mohou vstoupit syntetická paliva vyráběná s využitím obnovitelných zdrojů.