Útraty v oblasti elektromobility vzrostly loni o 54 procent, tahounem byla opět Čína

Finanční prostředky vynaložené loni do elektromobility vzrostly o 54 procent a dosáhly 466 miliard dolarů. Hlavním tahounem byla opět Čína, která k uvedené hodnotě přispěla 234 miliardami dolarů. Více než padesátiprocentní meziroční nárůst zaznamenaly také Spojené státy americké.

Redakce oEnergetice.cz|2023-02-28T19:39:51+01:0001. března 2023| Doprava| , , , |

Niedermayer: Výrobci se zatím soustřeďují na elektroauta nad milion, ale budou muset jít dolů

Nová osobní auta by po roce 2035 měla mít nulové emise CO2, což bude znamenat velkou změnu pro automobilový průmysl, ale ne jeho kolaps. Některé firmy na ní prodělají, některé vydělají, podobně jako u jiných vývojových skoků v minulosti, jako bylo zavádění železnice či mobilů.

Evropský parlament potvrdil nulové emise u aut od roku 2035. Skončí tím prodej nových aut na benzin a naftu

Nová osobní auta a dodávky by už za dvanáct let neměly být v Evropě zdrojem žádných uhlíkových emisí. Poslanci Evropského parlamentu v úterý 14. února 2023 schválili návrh, který zjednodušeně řečeno znamená konec prodeje nových aut se spalovacími motory po roce 2035.

Niedermayer: Emisně neutrální e-paliva k dostupné čisté mobilitě nevedou. Jsou neefektivní a drahá

V reakci na zprávu o tom, že Porsche otevřelo továrnu na e-paliva v jihoamerickém Chile, se v médiích objevilo několik textů s titulky avizujícími záchranu spalovacích motorů. E-paliva ale primárně do osobní dopravy nyní nepatří, jsou energeticky náročná a drahá.

Průmysl bude dál dostávat část emisních povolenek zdarma. Nové povolenky na dopravu a budovy dopadnou na lidi

Systém Evropské unie pro obchodování s emisními povolenkami, které znečišťovatelé dostávají nebo si je kupují, aby mohli produkovat skleníkové plyny, se změní. Neziskové organizace se domnívají, že z posunu opět těží průmysl.

Irena Buřívalová|2022-12-19T13:09:34+01:0019. prosince 2022| Doprava, Energetika, Klimatická změna| , , , , |

Lithiové baterie se budou vykupovat podobně jako dnes olověné. Vznikne konkurenční trh

Lithiové baterie v elektromobilech a velkokapacitních úložištích komerčně fungují zatím pár let, takže ani neskončil životní cyklus prvních exemplářů. „V následujících několika letech se však jejich produkce začne výrazně zvyšovat. Už teď je proto potřeba řešit jejich ekologickou a finančně rentabilní recyklaci,“ říká Stanislav Cingroš z technologické firmy IBG Česko.

Jitka Vlková|2022-09-07T23:55:56+02:0009. září 2022| Doprava, Energetika| , , , |

Kouzlo černého prášku. Recyklace lithiových baterií se do pár let stane hitem

Recyklační linky na baterky vyrůstají po celé Evropě včetně Česka. Zatím likvidují lithium-iontové akumulátory z elektrokol, nářadí, mobilů a další elektroniky, případně vadné články pro elektromobily. Do deseti lety to ale bude byznys jako žádný jiný.

Jitka Vlková|2022-09-07T23:25:59+02:0008. září 2022| Doprava, Technologie| , , , , , |
Přejít nahoru