Doprava
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Některé letecké společnosti či cestovní agentury nabízejí klientům koupi „odpustků“, aby si mohli kompenzovat emise vzniklé při letu. Odborníci nicméně takzvané uhlíkové offsety často kritizují a varují, že jejich rozšíření planetě může spíše uškodit.
Zbavit firemní flotilu spalovacích motorů přináší mnoho praktických úskalí. Některým firmám chybí kapacita rozvodné sítě, jiným vadí krátký dojezd elektroaut a dlouhý čas nabíjení. Redakce Ekonews oslovila několik malých, středních i velkých firem a zeptala se jich na zkušenosti s přechodem na elektromobily.
Skupina CPI Property Group získala čtvrtinový podíl ve společnosti CleverPower. Ta se zaměřuje na energetickou soběstačnost firem, elektromobilitu a provozuje dobíjecí platformu Chargee.
Srážky se zvěří se v Česku každoročně počítají v tisících. Zabránit jim mohou speciální plašiče, ale jsou nákladné a často vyžadují pravidelnou údržbu.
Většina lidí chce podle průzkumu Booking.com cestovat udržitelněji. Jejich přesvědčení ale brzdí zdražování a zároveň nedostatek finančních pobídek a udržitelných možností ze strany cestovních kanceláří a ubytování.
S elektrickým Mustangem od Fordu jsme za týden urazili přes tisíc kilometrů. Vzali jsme ho z města na venkov i za hranice do Německa. Tam jsme se trochu zapotili kvůli nabíjení, za což mohla hlavně nezkušenost.
Zatímco většina evropských měst zavádí v centrech nízkoemisní zóny, aby se snížily zplodiny z automobilové dopravy, Praha ne. Přitom v hlavním městě Česka znečištění vzduchu pravidelně přesahuje normy Evropské unie i doporučení Světové zdravotnické organizace.
Stále více firem také využívá možnost pořídit zaměstnancům služební elektrokola na operativní leasing podobně jako auta. Splátky si lze odepsat z daní, navíc ke kolům dostávají plný servis a po určitém čase si je mohou nechat.
Provincie Poslední naděje. Cesta na konec světa. V odlehlém koutu Jižní Ameriky vznikla továrna na nový druh paliva pro spalovací motory. Jakým způsobem se dá vytvořit „benzin z vody a vzduchu“? Jak se na takové palivo jezdí? Jde to až překvapivě hladce. Bude to ale stačit na masovou produkci?
Současná forma cestování je odpovědná za plnou pětinu všech emisí CO2 na světě. Přechod na elektrokola je tak výhrou pro životní prostředí a tím i pro nás všechny. Studie prokázaly, že na vzdálenost do deseti kilometrů ve městech je elektrokolo nejrychlejší dopravní prostředek a navíc neprodukuje skleníkové plyny.