Praha–Olomouc elektromobilem za šest hodin. To už dávno neplatí, říká manažer Pražské energetiky

Elektromobilita proniká do firem. Pražská energetika coby obchodník s elektřinou patří k těm, které přirozeně na tento pohon přecházejí jako první. Manažer Vojtěch Fried jezdí čistě na elektřinu už tři roky. Nabíjí hlavně v práci a pochvaluje si nízké náklady na provoz a servis.

Irena Buřívalová|2023-09-26T08:17:07+02:0026. září 2023| Doprava, Energetika| , , |

„V domě jsme položili vinylovou podlahu, a mám podlomené zdraví,“ říká chalupářka

S novým linem, kobercem či kusovým nábytkem si lidé občas do domácnosti přinesou i chemikálie, které mohu poškodit jejich zdraví. Ekonews si vyslechla příběhy lidí, kteří tuto zkušenost mají. Navíc se přesvědčili, že je zákony a normy před jedy v domácnostech nedokážou spolehlivě ochránit.

Každé druhé parkovací místo v kancelářských budovách bude s nabíječkou. Zatím ale nejsou potřeba

Firmy, které jdou do nájmu ve velkých kancelářských komplexech, se zatím o stání pro elektromobily neperou. Elektroaut mají totiž málo. Zejména mimo Prahu je poptávka téměř nulová. Když už developeři místa s nabíječkami stavějí, trápí je, že neexistuje legislativa, která by vymezila požární a bezpečnostní podmínky.

Nutrie, pajasan, křídlatky, blíží se sršeň asijská. Invazivní druhy přispívají k vymírání původních rostlin a živočichů

Invazní druhy jsou globální hrozbou pro přírodu, ekonomiku, potravinovou bezpečnost i lidské zdraví. Platí to i pro Česko. Bolševník, nutrie, křídlatky už jsou zde delší dobu, nyní se blíží sršeň asijská. Jeho příchodu se nevyhneme, říkají experti a chystají plán, jak se na něj připravit.

E-cigarety na jedno použití končí i s baterií v koši. Je to nesmyslné plýtvání

V Česku se podle odhadů ročně vykouří tolik jednorázových e-cigaret, že by z jejich baterek mohly být akumulátory pro více než 500 elektroaut. Kuřáci často nevědí, kam s nimi, a firmy pověřené jejich sběrem, mlží, když se o jejich recyklaci začne mluvit.

Přejít nahoru