V rámci nové aliance ZEMBA Tchibo spolu s Amazonem investuje do plavidel na zelený pohon

Na celém světě se osmdesát až devadesát procent zboží stále přepravuje po moři a do budoucna se očekává spíše nárůst než pokles. Námořní doprava je tak jedním z velkých zdrojů emisí CO2. Navíc je také velkým ohrožením pro mořský ekosystém, a to zejména kvůli hluku a ropnému znečištění. Nová aliance ZEMBA to chce změnit.

Tchibo|2023-10-05T00:19:50+02:0005. října 2023| Komerční sdělení| , , |

Začíná platit „uhlíkové clo“, bude se platit za emise v dováženém zboží. Firmy musí začít sbírat data

Od 1. října začalo platit takzvané uhlíkové clo. To má doplnit současný systém obchodování s emisními povolenkami, který bez uhlíkového cla znevýhodňuje výrobce v Evropské unii. Týkat se bude firem dovážejících energeticky a emisně náročné komodity.

Veronika Němcová|2023-10-02T18:51:24+02:0003. října 2023| Byznys, ESG| , , |

Chceme pomáhat i firmám, jako je Shell či Maersk, říká spolumajitel ComApu

Je to dilema, o kterém diskutovali majitelé ComApu často. Jejich firma dělá řídící systémy pro výrobu elektřiny a mezi jejich zákazníky patří i Shell či Maersk, velcí původci emisí CO2. Má cenu jim dodávat anebo ne? Na otázky na akci U jednoho stolu odpovídal Libor Mertl.

Martina Patočková|2023-10-02T08:37:04+02:0002. října 2023| ESG, U JEDNOHO STOLU| , , |

Potřebujeme řešit rozbité chodníky a starý bazén, ne sponzorovat firmy s miliardovými zisky

Petr Globočník pochází z Janova, který je označován za největší vyloučenou lokalitu v Česku a tam také buduje komunitní centrum Libuše. Konec těžby uhlí podle něj regionu pomůže, stejně tak jako peníze určené na pozvednutí regionu. Jsou ale rozdělovány špatně, říká.

Přejít nahoru