Udržitelný může být menstruační kalíšek i tramvaj, říká designérka Anna Marešová

Lanovka v podobě navržené Annou Marešovou bude jezdit na Petřín. Zároveň chce Studio Anna Marešová Designers se svým intimním portfoliem pod značkou Whoop·de·doo, kam patří vibrátory, Venušiny kuličky i menstruační kalíšek, expandovat do Itálie či do Německa.

Burgerů bez masa přibývá. Fastfoody nabízejí více rostlinných jídel

Zhruba čtvrtina tuzemské populace se počítá do skupiny „flexibilních vegetariánů“, kteří se snaží jíst méně masa. Ve fastfoodech najdou zákazníci zaměření na rostlinnou stravu největší nabídku v řetězcích Subway a Burrito Loco, tvrdí nezisková organizace ProVeg Česko.

Irena Buřívalová|2022-11-11T14:55:30+01:0014. října 2022| Byznys, Životní styl| , , |

Komunitních zahrad už je v Praze přes šest desítek. Hlavní je správný výběr pozemku

Po celém Česku je přes 130 komunitních zahrad, uvádí web mapko.cz. Ve skutečnosti je jich však víc. „Nejlépe máme zmapovanou asi Prahu, tam je komunitních zahrad přes 60,“ říká Radka Pokorná, výkonná ředitelka organizace Kokoza, která se zabývá kompostováním a pěstováním ve městském prostředí.

Valentina Podlesná|2022-11-11T14:55:32+01:0008. října 2022| Zemědělství, Životní styl| , |

Kreativní šéf Designbloku: Pokud chcete dnes přijít s návrhem židle, musí jít o něco mimořádného

„Když je tolik skleniček, proč dělat další? Pokud chcete přijít v dnešní době s návrhem nové židle nebo skleničky, nestačí, že je atraktivní. Musí to být něco mimořádného,“ popisuje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku, jak se český design přirozeně vyvíjí.

Kateřina Hefler|2022-11-11T14:57:09+01:0001. října 2022| Rozhovory, Životní styl| , , , |

Zálohový systém už je vnímán lépe, říká mluvčí Iniciativy pro jeho zavedení

Po téměř roce činnosti Iniciativy pro zálohování, kterou založili největší výrobci nápojů s cílem zavést zálohy na PET a plechovky, se obrousily největší hrany. Zálohový systém už je vnímán jako prostředek k dosažení větší recyklace a cirkularity obalů na trhu, uvádí Kristýna Havligerová manažerka pro komunikaci Iniciativy.

Bedýnkami proti plýtvání. Lidl začíná po zelenině vyprodávat levně i pečivo nebo maso

Osm vybraných prodejen řetězce Lidl testuje výprodej i dalších potravin, nejen ovoce a zeleniny. Tříkilové bedýnky za 25 korun se totiž osvědčily. Nejenže je o ně značný zájem, takže ovoce a zelenina se nemusí vyhodit, ale obchodník navíc ušetří peníze.

Přejít nahoru