Doprava
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Elektromobilita, vodík, syntetická paliva pro spalovací motory – existuje několik cest, kudy se může ubírat vývoj dopravy. Dnes celosvětově produkuje kolem 14 procent emisí skleníkových plynů, je přitom základem ekonomiky.
Už potřetí spolu budou soutěžit zaměstnanci finančních institucí, kdo urazí více „zelených kilometrů“ na cestě do práce a zpět. Smyslem je nejezdit do zaměstnání autem a ušetřit emise CO2.
Zásadním zdrojem znečištění je v Praze automobilová doprava. Kvůli rozmístění stacionárních stanic přitom situace vypadá lépe, než jaká ve skutečnosti je, shodují se experti. Již za šest let navíc začnou platit přísnější limity a metropole bude mít problém.
Továrna na baterie do elektromobilů, která má vyrůst v Dolní Lutyni, by podle státu měla být ohleduplná k okolí a investor údajně zajistí ochranu přírody. Na příkladech z ciziny se ale ukazuje, že tyto firmy tají ekologické havárie a odebírají velké množství vody.
Velkovévodství jako první země na světě před čtyřmi lety zavedlo hromadnou dopravu pro všechny bezplatně. Snížit každodenní zácpy v metropoli se přesto nepodařilo.
Nový elektrický Hyundai Kona vyvezl čtyřčlennou posádku redakce Ekonews na reportáž do Nošovic, kde se tento model vyrábí pro evropské zákazníky. Během čtyř dnů auto ujelo 1446 kilometrů od Šumavy po Slezsko. Jak si vedlo? A jak my?
Pokud člověk vyráží v elektromobilu na delší cestu za hranice poprvé, může se mu hodit video Jana Staňka. Jak zjistíte, kde levněji nabíjet? Které aplikace vám pomohou najít nejbližší stanici a jaké kabely se hodí mít s sebou?
Stovky zachráněných zvířat se jen letos svezly elektromobilem Hyundai Kona Electric – od poštolek, kosů, rorýsů, puštíků po veverky či ježky. Na rok ho měla vypůjčený záchranná stanice z Bartošovic. Nyní budou mít nošovické elektromobily k dispozici další čtyři organizace z kraje.
Národní rozvojová banka začala tento týden přijímat žádosti firem o dotace na elektromobily. Živnostníci i firmy všech velikostí mohou žádat o podporu při nákupu osobního auta ve výši až 200 tisíc korun, na nákladní až 300 tisíc korun.
Představme si dopravu v „metropoli budoucnosti“. Většinu věcí obstaráme v docházkové či dojezdové vzdálenosti na kole do patnácti minut. Když už vyrazíme autem, tak buď sdíleným, nebo elektrickým. Ulice jsou plné zeleně a ovzduší čisté. Takový plán má hlavní město Praha.
Zákazníci při přechodu na elektromobilitu často řeší jako první pořízení auta a až pak jeho dobíjení. „Až pak zjistí, že nemají dobíjecí čip nebo jim v garáži chybí zásuvka,“ radí Tomáš Pánek, jehož společnost IONT tech v Česku vyrábí dobíjecí stanice pro elektromobily a kola.