„Na dluh nedáváme, na podpory nečekáme.“ I tak se žije v Karviné, která odchází od uhlí
Zhruba 20 miliard korun míří na obří projekty, které mají pomoci zlepšit život v uhelných regionech. Neřeší však sociální probémy, s nimiž se regiony potýkají.
Zhruba 20 miliard korun míří na obří projekty, které mají pomoci zlepšit život v uhelných regionech. Neřeší však sociální probémy, s nimiž se regiony potýkají.
Petr Globočník pochází z Janova, který je označován za největší vyloučenou lokalitu v Česku a tam také buduje komunitní centrum Libuše. Konec těžby uhlí podle něj regionu pomůže, stejně tak jako peníze určené na pozvednutí regionu. Jsou ale rozdělovány špatně, říká.
Elektromobilita proniká do firem. Pražská energetika coby obchodník s elektřinou patří k těm, které přirozeně na tento pohon přecházejí jako první. Manažer Vojtěch Fried jezdí čistě na elektřinu už tři roky. Nabíjí hlavně v práci a pochvaluje si nízké náklady na provoz a servis.
Hyzdí okolí, někdy ohrožují životní prostředí a pachatel je zpravidla neznámý. Černé skládky jsou prakticky u každého města a jejich úklid obcím ukrajuje peníze z rozpočtu. Jenom přistavení kontejneru vyjde zhruba na deset tisíc korun.
Česká společnost Schlieger, jednička v instalacích systémů obnovitelných zdrojů energie, představila nové portfolio produktů, jež bude od příštího roku řídit umělá inteligence (A.I.). Do vývoje nových produktů a umělé inteligence investuje desítky milionů korun.
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová přednesla v polovině září tradiční Projev o stavu Evropské Unie. Zejména v oblastech energetiky, ochrany klimatu a spravedlivé transformace zůstal za očekáváním.
S novým linem, kobercem či kusovým nábytkem si lidé občas do domácnosti přinesou i chemikálie, které mohu poškodit jejich zdraví. Ekonews si vyslechla příběhy lidí, kteří tuto zkušenost mají. Navíc se přesvědčili, že je zákony a normy před jedy v domácnostech nedokážou spolehlivě ochránit.
Firmy, které jdou do nájmu ve velkých kancelářských komplexech, se zatím o stání pro elektromobily neperou. Elektroaut mají totiž málo. Zejména mimo Prahu je poptávka téměř nulová. Když už developeři místa s nabíječkami stavějí, trápí je, že neexistuje legislativa, která by vymezila požární a bezpečnostní podmínky.
Invazní druhy jsou globální hrozbou pro přírodu, ekonomiku, potravinovou bezpečnost i lidské zdraví. Platí to i pro Česko. Bolševník, nutrie, křídlatky už jsou zde delší dobu, nyní se blíží sršeň asijská. Jeho příchodu se nevyhneme, říkají experti a chystají plán, jak se na něj připravit.
V Česku se podle odhadů ročně vykouří tolik jednorázových e-cigaret, že by z jejich baterek mohly být akumulátory pro více než 500 elektroaut. Kuřáci často nevědí, kam s nimi, a firmy pověřené jejich sběrem, mlží, když se o jejich recyklaci začne mluvit.