Greenwashing se pro firmy stává rizikem. Nejhorší jsou výrazy „uhlíkově neutrální“ nebo „eco-friendly“

Více než polovina zelených tvrzení v reklamách je vágních nebo zavádějících, ukazují data Evropské komise. A 40 procent úplně postrádá důkazy. Na tento problém měla reagovat směrnice, která už dva a půl roku čeká na schválení. Co to znamená pro firmy?

Veronika Doubnerová|2025-08-19T14:17:26+02:0020. srpna 2025| ESG, Greenwashing, Komentáře| |

Plasty lidé žvýkají, mažou si je na obličej a čistí si s nimi zuby. Plastové znečištění jen tak růst nepřestane

Množství plastů v životním prostředí neustále roste, ale do lidského organismu pronikají hlavně kvůli produktům běžné spotřeby. Neúspěch jednání o Globální plastové úmluvě minulý týden ukázal, že se tento trend jen ...

Firmy se přizpůsobují klimatické změně. Od pojišťoven přes potravináře až po automobilky

Omezený přístup k dluhovému financování, vyšší úrokové sazby v postižených oblastech, pokles ziskovosti a produktivity – to jsou hlavní projevy zranitelnosti firem vůči klimatické změně. Ekonews zmapovaly, jak se společnosti snaží tuto zranitelnost minimalizovat.

Stanovisko Mezinárodního soudního dvora otevřelo i možnost žalovat státy, které podporují fosilní průmysl

Mezinárodní soudní dvůr v Haagu vydal koncem července jednomyslně Poradní stanovisko č. 187 o povinnostech států v oblasti klimatické změny. Může změnit přístup vlád, soudů a žalobců a patrně změní i výuku práva životního prostředí a klimatického práva.

Savo raději vynechejte. Uklízet se dá i bez agresivních prostředků, říká expertka

Přípravky, s kterými udržujeme naše domácnosti v čistotě, ovlivňují naše zdraví, protože je vdechujeme a dostávají se do kontaktu s pokožkou. Končí v čistírnách odpadních vod a následně se z nich některé látky uvolňují do vodních toků a putují životním prostředím.

Přejít nahoru