Ekonews, o udržitelnosti, byznysu a ESGMartina Patočková2025-05-03T22:42:05+02:00

Měsíček z Moravy, bambucké máslo z Ugandy. Příběh české kosmetické značky Purity Vision

I firmy vyrábějící kosmetiku se snaží být šetrné k přírodě. Zde je příběh jedné z nich. Má solární panely na střeše, snaží se o férové obchodní vztahy a využívá přírodní suroviny. Značka Purity Vision začínala v Česku prodejem kokosového oleje. Dnes má na trhu více než sto kosmetických produktů s přírodním složením.

Valentina Podlesná|12. června 2025| Byznys, Životní styl| , |

Vyhaslý komín, dobrý komín. Energeticky soběstačná vesnice má soláry i štěpku a vytápí ji kravín

Ve středočeských Klučenicích žije 476 obyvatel, kteří hledají cestu k energetické soběstačnosti. Část obce už několik let vytápí bioplynová stanice, ve škole zase topí štěpkou z okolních lesů a využívají fotovoltaiku na střeše. A v plánu jsou i další věci.

Karolína Chlumecká|01. dubna 2025| Energetika, Zemědělství| , |

Oděvní společnosti záměrně zamlčují informace o likvidaci neprodaného oblečení, tvrdí výzkumnice

H&M, Nike, Adidas, Decathlon, Burberry nebo Chanel patří mezi 95 oděvních společností, které zkoumali výzkumníci z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. „Spotřebitelé si často myslí, že neprodaného zboží zbývá minimálně,“ říká Petra Koudelková z Fakulty sociálních věd.

Přejít nahoru