Fast fashion

Fast fashion je obchodní model, který se zaměřuje na rychlou produkci a distribuci levného a aktuálně módního oblečení. Snaží se, co nejrychleji reagovat na módní trendy a preference zákazníků. Fast fashion zpravidla zahrnuje masovou výrobu, časté změny kolekcí a nízké ceny, což umožňuje zákazníkům nakupovat nové kousky, aniž by utratili velké množství peněz. Fast fashion má negativní dopad na životní prostředí, především kvůli nadměrné spotřebě zdrojů a produkci velkého množství odpadu.

Oděvní společnosti záměrně zamlčují informace o likvidaci neprodaného oblečení, tvrdí výzkumnice

H&M, Nike, Adidas, Decathlon, Burberry nebo Chanel patří mezi 95 oděvních společností, které zkoumali výzkumníci z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. „Spotřebitelé si často myslí, že neprodaného zboží zbývá minimálně,“ říká Petra Koudelková z Fakulty sociálních věd.

V systému sběru textilu nejsou peníze. Firmy jsou na pokraji krachu, říká provozovatelka kontejnerů na textil

Tuzemské obce začaly od ledna povinně třídit odpadní textil. Nemají v tomto směru ovšem žádné cíle ani se neřeší, co s odpadem bude dál. Podle jednatelky společnosti Potex Lenky Harcubové bude textil končit na skládkách a ve spalovnách.

Irena Buřívalová|2025-04-28T17:31:24+02:0018. března 2025| Fast fashion, Odpady| , , |

„Zboží si nechte, peníze vrátíme.“ Online tržiště s rychlou módou někdy nechtějí produkty poslat zpět

Shein, Temu, Trendyol nebo Zalando v některých případech při vrácení nechtěného zboží nepožadují jeho zaslání. Zaplacenou částku pošlou zákazníkovi zpět i tak. Připravují se tak na příští rok, až začne platit nařízení o ekodesignu zakazující likvidaci neprodaného oblečení?

Valentina Podlesná|2025-03-18T14:23:08+01:0013. března 2025| Byznys, Fast fashion| , , , |

Kvalitní kousky se dají pořídit i ve fast fashion. České návrhářky radí, podle čeho je poznat

Většina z desítek tisíc tun textilního odpadu vznikajícího v Česku pochází přímo od spotřebitelů. Nejjednodušší způsob, jak snížit spotřebu oblečení, je pořizování kvalitnějších kousků. Při výběru je důležité se zaměřit na pár kritérií. Která to jsou, radí tuzemské návrhářky a odbornice na látky.

Dvanáct kilo vyhozeného oblečení na osobu každý rok. Co s tím, se řešilo na konferenci

Na pražském Náměstí Republiky se v první polovině listopadu objevila hromada oblečení, která měla upozornit na to, kolik oděvů končí každý den ve spalovnách a na skládkách. Letošní třetí ročník konference Cirkulární města a byznys si totiž zvolil za téma textil.

Valentina Podlesná|2025-04-28T17:34:12+02:0021. listopadu 2024| Fast fashion, Odpady| , |
Přejít nahoru