Byznys

Finanční instituce a soukromí investoři se přizpůsobují rizikům, která se objevují s čím dál tím výraznějšími projevy klimatické změny. Základem pro firmy je schopnost rychle se přizpůsobit měnícím se podmínkám.

Slovo udržitelnost pro nás znamená greenwashing, říká spoluzakladatel české značky oblečení Humanoddity

Přestože prodávají vlastní trička, košile a kalhoty šité v Česku, tvrdí o sobě, že nejsou módní značka a nedělají módu. „Náš cíl nikdy nebyl vystřelit projekt nahoru co nejrychlejším způsobem a za každou cenu. Dá se to dělat efektivněji a rychleji, ale to není vždy nutně lepší,“ říká Daniel Weber v rozhovoru pro Ekonews.

Anna Sochorová|2024-12-31T02:30:03+01:0031. prosince 2024| Byznys, Životní styl| , , |

Aerolinky, výrobce masa i Evropská komise. Kdo v roce 2024 čelil obvinění z greenwashingu?

Do sporů kvůli greenwashingu se v roce 2024 dostávaly hlavně aerolinky. Několik zavádějících reklamních kampaní na „udržitelné“ létání bylo staženo. Obviněním z greenwashingu také čelí největší světový producent masa, dvě britské banky  a dokonce i Evropská komise.

Valentina Podlesná|2024-12-25T22:51:25+01:0026. prosince 2024| Byznys, Greenwashing| , |

Měli jsme sázet zdravé lesy. Skončilo to drahým marketingem, říká bývalý garant projektu Sázíme Česko

„Využili mě jen jako štít před oprávněnou kritikou,“ říká v rozhovoru krajinný inženýr Josef Salač, bývalý odborný garant projektu Sázíme Česko. Ten od lidí vybral peníze na statisíce stromů a skončil podle něj jako marketingový projekt bez reálného dopadu na kvalitu lesů.

Kvalitní kousky se dají pořídit i ve fast fashion. České návrhářky radí, podle čeho je poznat

Většina z desítek tisíc tun textilního odpadu vznikajícího v Česku pochází přímo od spotřebitelů. Nejjednodušší způsob, jak snížit spotřebu oblečení, je pořizování kvalitnějších kousků. Při výběru je důležité se zaměřit na pár kritérií. Která to jsou, radí tuzemské návrhářky a odbornice na látky.

Z kůží, které neprošly v Porsche, vyrábíme designové diáře, uvádí šéf firmy dodávající kožené doplňky

Vykupují kůže určené do luxusních vozů, které kvůli drobné chybě na kráse fabriky vyřadily. Z nich pak vyrábějí třeba podložky pod myš, klíčenky či pouzdra na brýle. „Ty kůže by jinak putovaly do Číny na spálení,“ říká zakladatel zlínské značky Belleder Pavel Džavík.

Zuzana Keményová|2024-11-30T12:06:10+01:0003. prosince 2024| Byznys| , , , |

Tisíce výdejních boxů. Města řeší, jestli nemají jejich množství, vzhled a umístění omezovat

Kritici tvrdí, že výdejní boxy jsou „na každém rohu“ a spolu s billboardy a city lighty vytvářejí vizuální smog, který působí špatně na psychiku. V tuzemsku už se jejich počet blíží deseti tisícům. Zákazníci ale oceňují možnost vyzvednout si balíky nepřetržitě, zejména před vánočními svátky.

Irena Buřívalová|2024-11-29T09:03:18+01:0029. listopadu 2024| Byznys, Životní styl| , |

29 milionů vložek a tamponů plných nerecyklovatelného plastu. I proto udržitelná menstruace přitahuje

Každá žena za svůj život použije zhruba jedenáct tisíc menstruačních pomůcek. Jenom za uplynulý rok se v tuzemsku prodalo všech těchto pomůcek za více než 1,6 miliardy korun. Mezi nimi zvolna roste podíl těch, které jsou udržitelné – kalhotky, kalíšky a látkové vložky.

Anna Sochorová|2024-12-08T00:10:43+01:0022. listopadu 2024| Byznys, Životní styl| , , , |

Bankéři a pojišťováci v Zelené výzvě nachodili a urazili hromadnou dopravou a na kole o 116 tisíc kilometrů více než loni

Letošní třetí ročník Zelené výzvy, která motivuje zaměstnance finančních institucí, aby do práce zamířili jinak, než sami autem se spalovacím motorem, překonal loňský ročník.  Za dva měsíce nasbírali soutěžící při cestě do práce o 1116 tisíc „zelených kilometrů“ více než loni.

redakce|2024-11-14T21:05:35+01:0015. listopadu 2024| Brandnews, Byznys| , |

Kolik „žere“ váš nový mobil, se dozvíte už v příštím roce. Povinně bude mít i skóre opravitelnosti

Smartphony a tablety budou mít od 20. června 2025 duhový „energetický štítek“, stejně jako lednice či pračky. Začnou pro ně také platit pravidla takzvaného ekodesignu, který má vést k lepší informovanosti spotřebitelů a delší životnosti výrobků.

Irena Buřívalová|2024-11-07T21:07:57+01:0011. listopadu 2024| Byznys| , , |
Přejít nahoru