České firmy jsou v boji proti změně klimatu skeptičtější a výrazně pokulhávají za světem ve snižování emisí

Firmy v Česku zatím snížily emise skleníkových plynů v průměru o 19 procent oproti výchozímu stavu. Globálním společnostem se to podařilo výrazně více, o 28 procent. České firmy mají zároveň méně ambiciózní cíle, vyplývá z průzkumu Globální hodnoty udržitelnosti v roce 2023 společnosti EY.

Irena Buřívalová|2023-06-11T21:04:19+02:0012. června 2023| Brandnews, ESG| , , , |

Krize moc nenahrává ESG, udržitelnosti v podnikání ale paradoxně ano

Stále silnější důraz na to, aby podnikání bylo udržitelné, může v souvislosti s koktejlem problémů, kterým firmy čelí, působit dost nepatřičně. Není se co divit – copak má smysl zatěžovat firmy s ekologií v době, kdy jejich existenci ohrožuje vysoká cena energií, inflace či pokles utrácení domácností?

Ladislav Tyll|2023-06-03T19:56:46+02:0031. května 2023| ESG, Komentáře| , , |

Dejte nám nefinanční data, jinak končíte. Řešením pro malé a střední podniky je digitalizace

Firmy se stále častěji budou setkávat s tím, že po nich jejich odběratelé či banky budou požadovat data z oblasti ESG. Hlavně pro malé a střední podniky může být vytváření zpráv o tom, jak mají nastavena pravidla ve vztahu k životnímu prostředí, v sociální oblasti a při řízení firmy, obtížný úkol.

Redakce|2023-05-22T22:13:12+02:0023. května 2023| ESG| , , |

Klamou lidi jak prodejci předražených hrnců, říká o kampani Sázíme Česko šéf univerzitních lesů

Projekt Sázíme Česko vsadil na emotivní a nákladný marketing na sociálních sítích. K výsadbě stromků tím přitáhl tisíce lidí, kteří od Sázíme Česko nakoupili sazeničky po 69 korunách a jako dobrovolníci je zdarma sází v holinách po kůrovci. Sázíme Česko slibovalo obnovu lesů v ČR a zpomalení klimatických změn, podle kritiků kampaně však jde spíš o tvrdý byznys a zelené lhaní.

Jiří Štický|2023-11-24T23:55:25+01:0006. května 2023| ESG, Zemědělství| , , , |

Chtěli bychom více solárních panelů, ale nedostali jsme od ČEZ povolení, říká šéf firmy Emco

Na trhu je spousta inovací, které umožňují skloubit udržitelnost i dobrý byznys, myslí si šéf české potravinářské společnosti Emco Martin Jahoda. Ať je to fotovoltaika na střeše výrobního závodu nebo balicí stroje, které dramaticky snižují hmotnost obalových materiálů.

Irena Buřívalová|2023-04-17T17:24:34+02:0018. dubna 2023| CEO o ESG, ESG, Rozhovory| , , , |
Přejít nahoru