ESG

Environmental, Social, Governance jsou tři hlavní kritéria pro hodnocení udržitelnosti a společenských dopadů firem a organizací. Environmentální kritéria v rámci ESG zahrnují emise skleníkových plynů, spotřebu vody či nakládání s odpady. Sociální kritéria se zaměřují na dopady podnikání v oblasti lidských práv, řeší zaměstnanecké podmínky, diverzitu nebo vztahy se zákazníky a komunitami. Mezi kritéria správního řízení patří to, jaké má firma etické standardy a nakolik se snaží o transparentnost, řízení rizik či boj proti korupci.

Články v této rubrice jsou určené pouze předplatitelům Ekonews+

Nejdříve jsme jen chodili na pivo a dbali na dobré vztahy, dnes je z toho ESG, říká spoluzakladatel firmy ComAp

Libor Mertl založil se svými dvěma společníky společnost ComAp před více než třemi desítkami let a z prvotních hodnot, jako je udržovat dobré vztahy v práci i se zákazníky či nepodplácet, postupně vykrystalizovala cesta k ESG.

Martina Patočková , Veronika Němcová|2023-09-16T14:02:53+02:0011. července 2023| CEO o ESG, ESG, Rozhovory| , , , |

Krize moc nenahrává ESG, udržitelnosti v podnikání ale paradoxně ano

Stále silnější důraz na to, aby podnikání bylo udržitelné, může v souvislosti s koktejlem problémů, kterým firmy čelí, působit dost nepatřičně. Není se co divit – copak má smysl zatěžovat firmy s ekologií v době, kdy jejich existenci ohrožuje vysoká cena energií, inflace či pokles utrácení domácností?

Ladislav Tyll|2023-06-03T19:56:46+02:0031. května 2023| ESG, Komentáře| , , |

Dejte nám nefinanční data, jinak končíte. Řešením pro malé a střední podniky je digitalizace

Firmy se stále častěji budou setkávat s tím, že po nich jejich odběratelé či banky budou požadovat data z oblasti ESG. Hlavně pro malé a střední podniky může být vytváření zpráv o tom, jak mají nastavena pravidla ve vztahu k životnímu prostředí, v sociální oblasti a při řízení firmy, obtížný úkol.

Redakce|2023-05-22T22:13:12+02:0023. května 2023| ESG| , , |

Klamou lidi jak prodejci předražených hrnců, říká o kampani Sázíme Česko šéf univerzitních lesů

Projekt Sázíme Česko vsadil na emotivní a nákladný marketing na sociálních sítích. K výsadbě stromků tím přitáhl tisíce lidí, kteří od Sázíme Česko nakoupili sazeničky po 69 korunách a jako dobrovolníci je zdarma sází v holinách po kůrovci. Sázíme Česko slibovalo obnovu lesů v ČR a zpomalení klimatických změn, podle kritiků kampaně však jde spíš o tvrdý byznys a zelené lhaní.

Jiří Štický|2024-09-23T15:51:54+02:0006. května 2023| ESG, Zemědělství| , , , |
Přejít nahoru