ESG

Environmental, Social, Governance jsou tři hlavní kritéria pro hodnocení udržitelnosti a společenských dopadů firem a organizací. Environmentální kritéria v rámci ESG zahrnují emise skleníkových plynů, spotřebu vody či nakládání s odpady. Sociální kritéria se zaměřují na dopady podnikání v oblasti lidských práv, řeší zaměstnanecké podmínky, diverzitu nebo vztahy se zákazníky a komunitami. Mezi kritéria správního řízení patří to, jaké má firma etické standardy a nakolik se snaží o transparentnost, řízení rizik či boj proti korupci.

Články v této rubrice jsou určené pouze předplatitelům Ekonews+

Téměř dvě třetiny emisí Nestlé vznikají v zemědělství. Nejvíce pomáhá přechod na regenerativní farmaření

Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za Nestlé Česko a Slovensko odpovídala Martina Šilhánová, která ve firmě působí jako Sustainability Lead.

Velké firmy ať v přípravách na nefinanční zprávy pokračují, menším stačí základy, říká expert z Frank Bold

Projednávání změn ESG legislativy je v plném běhu. Stanovisko Evropského parlamentu a Rady k omnibusu lze očekávat ale až v zimě. Kterým směrem se vyjednávání ubírá, shrnul na nedávné akci Business Leaders Forum Filip Gregor, šéf sekce Odpovědné firmy v právní kanceláři Frank Bold.

|2025-06-06T08:32:48+02:0006. června 2025| ESG| , , , |

Nestačí pouze neškodit. Evropa přepíná z ochrany přírody na obnovu biodiverzity a ESG je toho součástí

Organizace spojených národů uvádí, že čelíme takzvané trojité planetární krizi. Označuje tímto termínem současně probíhající a vzájemně propojené jevy: změnu klimatu, ztrátu biologické rozmanitosti a nárůst znečištění.

Hlavním cílem je nyní pro skupinu T-Mobile snížit emise z výroby produktů a jejich spotřebu při používání

Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za T-Mobile Czech Republic odpovídala Simona Dřízhalová, která v mobilním operátorovi působí jako Sustainability Expert.

Téměř třetinu přímých emisí Lidlu Česká republika tvoří flotila firemních aut. Zbavit se jich bude výzva

Ekonews se v anketě mezi tuzemskými firmami ptají, jaké má jejich podnikání dopad na životní prostředí a jaké mají zkušenosti s vytvářením nefinančních zpráv. Za společnost Lidl Česká republika odpovídala vedoucí firemní komunikace Eliška Froschová Stehlíková.

Přejít nahoru