Greenwashing

Greenwashing je praktika, kdy společnosti prezentují své produkty, služby nebo zásady jako ekologicky přívětivé, i když ve skutečnosti nejsou. Cílem je získat pozitivní image u spotřebitelů, kteří se stále více zajímají o udržitelnost a ochranu životního prostředí.

Bioplasty jako greenwashing. Internetový obchod Rohlík.cz za ně dostal anticenu

Bioplasty měly pomáhat přírodě. V odpadovém hospodářství ale v tuto chvíli spíše škodí. Pokud skončí ve žluté popelnici, komplikují recyklaci. Kompostárny je zase musí na vlastní náklady likvidovat. Někteří prodejci je přitom zákazníkům nabízejí jako udržitelnou variantu.

Irena Buřívalová|2025-04-28T17:44:31+02:0015. prosince 2022| Greenwashing, Odpady| , , |

Fotbalový greenwashing. Začíná mistrovství světa ve fotbale a v lakování na zeleno

Rozhodnutí uspořádat mistrovství světa ve fotbale v Kataru bylo od počátku kontroverzní. Řešilo se podezření z korupce v souvislosti s hlasováním o přidělení pořadatelství, pestrá historie Kataru při porušování lidských práv, ale také spalující žár a neexistující zázemí pro jednu z největších sportovních událostí na světě.

Pozor na sázení stromů. Marketingově vypadá dobře, ale klimatickou změnu tím nezastavíme

Pojďme sázet spoustu stromů, zastavíme klimatickou změnu. Tak jednoduché to ale není. Sázet stromy je fajn z hlediska biodiverzity, v rozpálených městech se navíc také budou brzy hodit. Jen nelze očekávat, že tím lidstvo vyřeší hrozbu změny klimatu. Snadná řešení jsou svůdná, ale pro řešení komplexních problémů nefungují.

Přejít nahoru