Greenwashing

Greenwashing je praktika, kdy společnosti prezentují své produkty, služby nebo zásady jako ekologicky přívětivé, i když ve skutečnosti nejsou. Cílem je získat pozitivní image u spotřebitelů, kteří se stále více zajímají o udržitelnost a ochranu životního prostředí.

Fotbalový greenwashing. Začíná mistrovství světa ve fotbale a v lakování na zeleno

Rozhodnutí uspořádat mistrovství světa ve fotbale v Kataru bylo od počátku kontroverzní. Řešilo se podezření z korupce v souvislosti s hlasováním o přidělení pořadatelství, pestrá historie Kataru při porušování lidských práv, ale také spalující žár a neexistující zázemí pro jednu z největších sportovních událostí na světě.

Pozor na sázení stromů. Marketingově vypadá dobře, ale klimatickou změnu tím nezastavíme

Pojďme sázet spoustu stromů, zastavíme klimatickou změnu. Tak jednoduché to ale není. Sázet stromy je fajn z hlediska biodiverzity, v rozpálených městech se navíc také budou brzy hodit. Jen nelze očekávat, že tím lidstvo vyřeší hrozbu změny klimatu. Snadná řešení jsou svůdná, ale pro řešení komplexních problémů nefungují.

Přejít nahoru