![](https://www.ekonews.cz/wp-content/uploads/2020/12/martina-kafkova-udrzitelny-event-by-nemel-byt-vyrazne-drazsi-nez-ten-bezny-musite-ale-lepe-planovat-mp3-image.jpg)
Miloš Malaník
Chystáme masové pořízení elektroaut, dopravce musíme motivovat.
Miloš Malaník se už dlouhá léta pohybuje v logistice a posledních pět let je šéfem přepravní společnosti DPD.
Přepravní společnost DPD má nyní ve „své“ flotile jen pětadvacet elektrododávek. I to je ale asi nejvíce ze všech balíkových firem, připomíná šéf firmy Miloš Malaník.
Důležitější ale je, že do několika let by jich měly být stovky. „Do roku 2025 budeme v rámci Česka v Praze a Ostravě doručovat bez emisí, takže elektro auta začneme pořizovat masově,“ vysvětluje.
DPD ale nemá vlastní flotilu aut, spolupracuje s externími dopravci. Motivovat k nákupu elektroaut proto musí právě je. Chystá pro ně speciální programy, které by je měly k nákupy aut na baterku přesvědčit. Problém je totiž hlavně vstupní investice, kdy dodávka na elektřinu je až dvaapůlkrát dražší než ta běžná.
Vyřešit musí přepravce i nabíjení. Kde si budou dopravci dobíjet? V depu přes noc? Pořídí si vlastní nabíječku? Anebo z veřejné?
„Pokud se auta budou dobíjet v depech DPD, tak to půjde za námi, bude to prvotní motivace pro dopravce,“ slibuje šéf DPD.
V podcastu se dozvíte i to, jak se osvědčilo mikro depo v centru Prahy nebo proč Miloš Malaník přešel k veganství.
![Martina Patočková](https://www.ekonews.cz/wp-content/uploads/2023/09/martina_01-75x75.png)
Martina Patočková
Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.