Fast foodový řetězec s kuřaty, KFC, jeden ze symbolů plastových brček a původců velkého množství jednorázového odpadu, chtěl vypadat dobře aspoň na Vánoce.

Jako dárek rozesílal skleněné brčko s červeně vyraženými písmeny KFC. Skleněná trubička si přitom hověla v krásném dřevěném tubusu. Oba dva materiály v samotných restauracích zákazník objeví jen těžko.

Řetězce rychlého občerstvení jako je KFC, McDonald´s či Burger King se sice pyšní v poslední době tím, že u nich zákazník najde více papíru než plastu, ale v každém případě jde o obaly jednorázové. I kdyby tyto společnosti chtěly být sebevíc zelené, ke skleněným ani kovovým brčkům těžko mohou sáhnout.

Překážky jsou hlavně ekonomické. Skleněná, kovová či brčka na vícero použití jsou o hodně dražší než jejich jednorázové verze. Navíc jsou oblíbeným suvenýrem zákazníků i v klasických kavárnách. A v neposlední řadě, třetina až polovina tržeb sítí rychlého občerstvení je z prodeje s sebou.

[wpdevart_poll id=“1″ theme=“1″]
Martina Patočková
Martina Patočková

Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.