21. 10. 2020

Imaginární zmrzlina či veganské bistro? Zelené startupy se utkají o podporu na rozvoj jejich byznysu

Imaginární zmrzlina či veganské bistro? Zelené startupy se utkají o podporu na rozvoj jejich byznysu Rostlinné start upy. Foto: Rostlinně

Martina Patočková
Martina Patočková

Startup nemusí být nutně synonymum pro technologický projekt. Příští pondělí představí své produkty startupy zaměřené úplně jinak, na rostlinnou stravu.

O cenu v rámci konference Plant-Powered Perspectives 2020 se utká například Jídlobaví.cz rozvážející rostlinná jídla ve vratné krabičce, Imaginární zmrzlina, veganské bistro Střecha či Sellka.

O tom, který z projektů získá jednorázovou finanční podporu, expertní konzultace a roční propagaci na sociálních sítích rozhodne odborná porota, jejímž členem bude například Martin Rozhoň (bývalý majitel Vivantisu, nyní investor do firem jako Econea, uLékaře, Scuk, Snuggs) nebo Václav Liška (expert na e-commerce, který rozjížděl v Česku Aukro), a publikum složené ze zástupců rostlinných značek.

Všechny startupy mají společné to, že se s výjimkou Etického online marketingu, věnují rostlinnému jídlu. Například Sellka rozjíždí veganské delikatesy a pochutiny k vínu. Imaginární zmrzlinu založili Lalika a Pavel, protože jim chyběla dobrá veganská zmrzlina.

Oběd ve vratné krabičce

Autoři projektu Jídlobaví.cz nedaleko Prokopského údolí v Praze každý den chystají rostlinné jídlo, jehož dovoz si je možné objednat. Navíc bez toho, aby měl zákazník poté výčitky, že vyhazuje plastovou krabičku, protože oběd přijde ve vratné krabičce.

Startupy se utkají a představí svou činnost příští pondělí v rámci prvního ročníku konference zaměřené čistě na rostoucí trend rostlinných produktů, kterou pořádá projekt Rostlinně. Účastnit se budou nejen hlavní hráči na tomto rychle rostoucím poli jako Nestlé se značkou Garden Gourmet, Lunter,  polská společnost Jogurty Magda, ale i menší.

„Konferenci pořádáme, protože cítíme poptávku ze strany společností po inspiraci a podpoře při vývoji a zavádění nových rostlinných produktů na trh,“ uvádí o konferenci  projektová manažerka Rostlinně Marianna Slováková.

Do rostlinných produktů už se nepouští jen velké nadnárodní firmy, jako Nestlé, Danone, Coca Cola či Ikea, ale i menší české. Do výrob veganských burgerů se pustily například Uzeniny Příbram (psali jsme zde).

Související

Žebříček zelených firem

Vytipovali jsme pro vás příklady firem, které se podle našeho názoru snaží podnikat odpovědně a neprohlubovat současné problémy životního prostředí. Hodnocení je subjektivní, na pořadí nezáleží.

  1. Econea
  2. Tierra Verde
  3. Sonnentor
  4. Liko-S
  5. Country Life
  6. Biopekárna Zemanka
  7. Nesnezeno.cz

Přečtěte si více …