
Kamila Šimonová
Spolupracujeme s meteorology a snažíme se klienty varovat.
Kamila Šimonová je ředitelkou řízení rizik a ESG leader Allianz pojišťovny.
Allianz pojišťovna stejně jako celý pojišťovací trh čelí nárůstu přírodních katastrof vlivem klimatické změny. Více se proto věnuje preventivním opatřením – ať již edukaci klientů či vylepšování systémů včasného varování.
„Spolupracujeme s meteorology. Pokud víme, že se v některé lokalitě blíží taková událost a hrozí nebezpečí, tak se snažíme se klienty upozorňovat i formou varovných zpráv,“ říká Kamila Šimonová, která je ředitelkou řízení rizika a ESG leader Allianz pojišťovny.
„Máme vytipovaná portfolia klientů, kterým zasíláme v takové situaci předem SMS zprávu, aby svůj majetek zabezpečili preventivními opatřeními,“ dodává. Takových esemesek loni poslali přes jeden milion.
Pojišťovny patří k sektoru, na který dopadá klimatická změna hodně citelně, ať už to jsou povodně, krupobití, přívalové deště nebo tornáda. Loni členové České asociace pojišťoven vyplatili na pojistných plněních svým klientům zhruba 128 miliard. To je o skoro třicet procent více než o rok předtím.
Z velké části za to mohou ničivé zářijové povodně, ale narůstají i frekvenční škody z přírodních živlů. Allianz pojišťovna jen z loňských podzimních povodní registrovala 15 tisíc kalamitních škod.
Trend narůstajících škod vlivem klimatické změny sledují v pojišťovně posledních pět až deset let. Jde o specifické události, ať už jde o tornádo, které v tuzemsku dříve v takovém rozsahu nebylo, nebo lokální povodně s velmi intenzivním nástupem i škodami na omezeném území.
Prevence může přispět k tomu, že nárůst přírodních událostí a škod nebude ceny pojistného tlačit rychle vzhůru. „Jde o prevenci jak jednotlivých klientů, tak na úrovni měst a obcí, které riziko konkrétní pojistné události mohou snižovat,“ uvádí Kamila Šimonová.
V podcastu dále uslyšíte:
- Jaké trendy Allianz pojišťovna vidí v oblasti katastrof způsobených klimatickou změnou u svých klientů,
- Jak řešit podpojištěnost klientů a proč to situaci komplikuje,
- Jestli je nutné se smířit kvůli narůstající frekvenci katastrofických událostí s nárůstem pojistného,
- Zda se stanou některé lokality a domy v nich nepojistitelnými,
- Jak pojišťovnu ovlivní omnibus a kolikátý už vydala report udržitelnosti,
- Co tvoří především uhlíkovou stopu Allianz pojišťovny a jaké má stanovené cíle,
- Jak lze snižovat uhlíkovou portfolia třeba u pojištění majetku, aut,
- Co bude pro pojišťovnu největší výzvou do budoucna.
Partnerem tohoto dílu je společnost Allianz pojišťovna.