V Praze otevřelo první bezmasé řeznictví. Nabízí tlačenku či párek z fazolí a sóji
Rostlinnou šunku, párky nebo paštiku nabízí na svém pultu veganské řeznictví Bezmasna. Alternativy masových produktů majitelé vyrábějí podle vlastních receptur a v nabídce mají i hotová jídla.
Evropa má zájem o levné zboží a nedělá dost pro to, aby těžaři nesli odpovědnost, říkají Arméni
Přechod na zelenou ekonomiku se pojí s vyššími nároky na těžbu nerostných surovin. V západních zemích projekty komplikuje silný hlas veřejnosti i přísná legislativa. „Obyvatelé států, jako je Arménie, jsou ale masivní těžbě a jejím dopadům plně vystaveni,“ říká Oleg Dulgaryan, ředitel tamního Centra pro aktivizaci a podporu obyvatelstva.
Kam se stromkem po Vánocích? Hlavně ne do popelnice
Po svátcích začíná sběr a likvidace vánočních stromků. Jen v Praze se jich vyhodí kolem 300 tisíc. Aby došlo ke správné likvidaci stromků měl by vyhozený stromek být úplně odstrojený a odložený vedle kontejnerů na tříděný či smíšený odpad.
Niedermayer: Emisně neutrální e-paliva k dostupné čisté mobilitě nevedou. Jsou neefektivní a drahá
V reakci na zprávu o tom, že Porsche otevřelo továrnu na e-paliva v jihoamerickém Chile, se v médiích objevilo několik textů s titulky avizujícími záchranu spalovacích motorů. E-paliva ale primárně do osobní dopravy nyní nepatří, jsou energeticky náročná a drahá.
Prezidentští kandidáti: Green Deal způsobí zdražování, myslí si Karel Diviš
Klimatická změna a vypořádávání se s jejími dopady jsou jedním z témat, o která by se měla budoucí hlava státu zajímat. V anketě Ekonews pak dostali šanci podělit se o vlastní přístup k „udržitelnějšímu“ životu. Dnes přichází na řadu Karel Diviš, který z prezidentského klání na čas vystoupil kvůli údajnému nedostatku potřebných podpisů občanů.
Vyhrát volby s ochranou klimatu nejde. S ochranou české krajiny ano, říká expert na komunikaci
Green Deal Češi nesnášejí hlavně proto, že je z Bruselu, jeho jednotlivé části ale podporují. Stačí je zabalit do českých barev a kterýkoli politik má s nimi vyhráno, tvrdí Adam Ondráček, který se svojí agenturou Kontra věnuje poslední tři roky komunikaci klimatické změny.