
Radka Hájková
Počasí nás ovlivňuje ve všem. Proto spolupracujeme s meteorology i nedalekým letištěm.
Radka Hájková má na festivalu Rock for People na starosti CSR a ESG projekty.
Snažíme se prodejce občerstvení pozitivně motivovat, aby zařazovali veganskou a vegetariánskou nabídku. Kdo nabízí ze 40 procent rostlinnou stravu, platí na poplatcích o pár procent méně, popisuje Radka Hájková, která má na hudebním festivalu Rock for People na starosti CSR a ESG projekty.
Organizátoři festivalu Rock for People, který se koná v první polovině června, se snaží nejen snížit vlastní uhlíkovou stopu, ale i přispět k větší spokojenosti návštěvníků. Z předchozích průzkumů totiž vyplynulo, že v roce, kdy byla nabídka rostlinných pokrmů větší, byli i návštěvníci výrazněji spokojenější.
„Poprvé máme benefitní systém pro gastro, v jehož rámci jsme zavedli procenta, která jednotliví prodejci odvádí. Ti, kteří mají konvenční nabídku, platí x a ti, kteří mají alespoň 40 procent bezmasých jídel, tak mají minus pár procent,“ uvádí Radka Hájková v podcastu Ekonews. Nejméně platí stánkaři s čistě rostlinnou stravou. Hranolky do ní nepatří, jak upozorňuje.
Rock for People rovněž vede prodejce k tomu, aby se soustředili na lokální pokrmy a nedováželi například avokádo z Jižní Ameriky. Pro tyto případy mají pořadatelé „blacklist“ surovin.
Hlavním cílem podle Radky Hájkové je, aby byla nabídka na festivalu co nejpestřejší a myslela na všechny možné alergie, intolerance a stravovací handicapy.
Zároveň se pomalu mění i požadavky kapel na stravování. „Už je to tak padesát na padesát, pokud jde o požadavky na konvenční nabídku jídel v cateringu versus vegetariánská či veganská jídla. Vyrovnává se to,“ uvádí Hájková.
V podcastu se dále dozvíte:
- Jak Radka Hájková před 11 lety u Rock for People začínala, co to je Retro okénko a co má na starosti nyní,
- Z jakých chyb z předchozích ročníků se pořadatelé poučili,
- Jak je Rock for People daleko s počítáním uhlíkové stopy a na co pořadatelé narazili,
- Jak motivují návštěvníky, aby jeli jinak než autem,
- Jak se mění vztah kapel k udržitelnosti,
- Jak byl Rock for People oceněn za udržitelnost v soutěži SME Enterprise společnosti Generali,
- Jak festivaly čelí klimatické změně v podobě nepředvídatelných zvratů počasí,
- Jak lze festival pojistit,
- A jaké kapely si letos poslechnout.