Primárním cílem je zvýšit povědomí o recyklaci elektroodpadu a aktivně podpořit vzdělávání v této klíčové oblasti, říká v rozhovoru JeongYun Zmrzlíková, Head of Marketing společnosti LG Česká republika.

Společnost LG Electronics zvyšuje své aktivity v rámci ESG kampaně zaměřené na vzdělávání v oblasti recyklace elektroodpadu.

Jaký je hlavní cíl této iniciativy, která běží od října 2024?

Naším primárním cílem je zvýšit povědomí o recyklaci elektroodpadu a aktivně podpořit vzdělávání v této klíčové oblasti. Nechceme se omezovat jen na prodej elektroniky; hledáme způsoby, jak náš byznys propojit s přínosem pro českou společnost. Kampaň je navržena tak, aby ukázala celý životní cyklus spotřebičů – od výroby až po sběr a recyklaci – a podpořila tak udržitelnost.

Kampaň probíhá ve spolupráci s projektem Recyklohraní, kde máte podíl ve společnosti Asekol. Proč jste si vybrali právě segment vzdělávání a jaké instituce se zapojily?

Spolupráce s Asekolem v rámci Recyklohraní byla přirozená. Vzdělávání jsme zvolili, protože investice do povědomí dětí a mladých lidí je investicí do budoucnosti. Máme velkou radost, že se nám podařilo oslovit velmi široké spektrum vzdělávacích institucí – od mateřských a základních škol, přes speciální a praktické školy, dětské domovy, až po střední odborné školy a gymnázia. Během roku 2025 se zapojilo celkem 423 institucí a úctyhodných 4 200 žáků a studentů.

JeongYun Zmrzlíková, Head of Marketing společnosti LG Česká republika. Foto: poskytnuto společností LG
Snažíme se šířit poselství Life’s Good, when we Do Good, říká manažerka LG Česká republika

Kampaň stojí na čtyřech hlavních pilířích. Mohla byste je ve stručnosti představit?

Jistě. Jde o následující hlavní pilíře:

  1. Učení hrou: Lektoři Recyklohraní navštěvovali školy a dětem zábavnou formou přiblížili recyklaci.
  2. Exkurze do recyklačního závodu: Žáci navštívili závod Enviropol v Jihlavě, aby viděli proces recyklace na vlastní oči. I naši zaměstnanci se k nim připojili.
  3. Výtvarná soutěž: Žáci tvořili kresby na téma „Life’s Good“ a recyklace, čímž si osvojili propojení filozofie naší značky s odpovědností k životnímu prostředí.
  4. Program bezplatného odvozu a darů: Zákazníci si při objednávce nového spotřebiče na LG.cz mohou objednat bezplatný odvoz starého kusu, a my za každý odvezený kus věnujeme 50 Kč na podporu vzdělávacích aktivit.

To zní komplexně. Jaký je celkový rozpočet nebo odhad prostředků, které jste do kampaně letos investovali?

První tři aktivity financujeme formou fixních ročních darů a ten čtvrtý je flexibilní, závislý na odevzdaném elektroodpadu. Celkový odhad darovaných prostředků v roce 2025 činí přibližně 355 000 korun.

Zmínila jste propojení recyklace s firemní filozofií „Life’s Good“. Jak na to reagovaly děti a také vaši zaměstnanci?

Důležité pro nás bylo přiblížit dětem a mladým lidem nejen principy recyklace, ale i naši filozofii. Velkou radost nám přinesla pozitivní zpětná vazba od žáků a institucí. Stejně tak nás potěšila angažovanost našich zaměstnanců, kteří se zapojili například do výtvarné soutěže. Zpětná vazba ukazuje, že naše poselství „Life’s Good, when we Do Good“ se daří šířit.

Máte již plány pro další období? Budete v ESG aktivitách pokračovat i v roce 2026?

Určitě. V roce 2026 plánujeme naše CSR a ESG aktivity dále rozšiřovat. Naším cílem je zapojit do vzdělávání o recyklaci ještě více dětí a mladých lidí a umožnit našim zaměstnancům ještě aktivnější participaci. Chceme být i nadále vnímáni jako inspirativní ESG model s pozitivním dopadem na budoucí generace.

LG Electronics

Společnost LG Electronics je globálním lídrem v oblasti inovací technologií a spotřební elektroniky s působností téměř ve všech zemích světa. Zaměstnává více než 74 000 lidí.