Miloš Malaník

Chystáme masové pořízení elektroaut, dopravce musíme motivovat.

Miloš Malaník se už dlouhá léta pohybuje v logistice a posledních pět let je šéfem přepravní společnosti DPD.

Přepravní společnost DPD má nyní ve „své“ flotile jen pětadvacet elektrododávek. I to je ale asi nejvíce ze všech balíkových firem, připomíná šéf firmy Miloš Malaník.

Důležitější ale je, že do několika let by jich měly být stovky. „Do roku 2025 budeme v rámci Česka v Praze a Ostravě doručovat bez emisí, takže elektro auta začneme pořizovat masově,“ vysvětluje.

DPD ale nemá vlastní flotilu aut, spolupracuje s externími dopravci. Motivovat k nákupu elektroaut proto musí právě je. Chystá pro ně speciální programy, které by je měly k nákupy aut na baterku přesvědčit. Problém je totiž hlavně vstupní investice, kdy dodávka na elektřinu je až dvaapůlkrát dražší než ta běžná.

Vyřešit musí přepravce i nabíjení. Kde si budou dopravci dobíjet? V depu přes noc? Pořídí si vlastní nabíječku? Anebo z veřejné?

„Pokud se auta budou dobíjet v depech DPD, tak to půjde za námi, bude to prvotní motivace pro dopravce,“ slibuje šéf DPD.

V podcastu se dozvíte i to, jak se osvědčilo mikro depo v centru Prahy nebo proč Miloš Malaník přešel k veganství.

Martina Patočková
Martina Patočková

Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.