Jannis Samaras

Bio řešíme už několik let, musíme ho udělat dostupné. Nemůžeme prodávat bio cider dvakrát dražší.

Jannis Samaras je šéfem skupiny Kofola, zahrnující i značky Rajec, Ondrášovka, cidery Prager či restaurace Ugo.

Jannis Samaras by rád používal co nejvíce bio suroviny a prodával své výrobky v bio kvalitě. Bio je díky svým pozitivním dopadům na zdraví ale i na krajinu jediná smysluplná cesta do budoucna. Kolem tohoto tématu, jak sám říká, našlapují v Kofole už několik let.

Problém ale je, jak to udělat, aby výroba a prodej v bio kvalitě fungoval i po ekonomické stránce. Při jejich velikosti už podle něj musí udělat bio dostupné, nemohou prodávat třeba bio cider za dvakrát vyšší cenu.

Kofola si dala za svůj cíl být do roku 2030 uhlíkově neutrální. Co to znamená a jak toho dosáhnout? Jak dlouho už si uhlíkovou stopu měří a co jim vychází? Kde je největší potenciál jejího snížení?

Offsety, tedy nakupování programů například jako je výsadba stromů na snížení uhlíkové stopy, je dnes populární. Jakou cestou chce jít Jannis Samaras a kolik si myslí, že bude nutné z dnešní uhlíkové stopy vykompenzovat jinak?

Martina Patočková
Martina Patočková

Martina začínala s novinařinou v agentuře ČTK a pokračovala v MF Dnes, psala pro E15 či Reportér Premium. Jenže pak zatoužila po větší samostatnosti. Ráda chodí po kopcích, plave s ploutvemi i bez nich a chtěla by kočku.